Uczniowie łódzkiego technikum nauczą się programować roboty

  • Podczas warsztatów prowadzonych przez polskich i norweskich specjalistów, poznają zagadnienia związane z robotami przemysłowymi, medczynymi i mobilnymi.
  • Zajęcia będą dotyczyły również konstrukcji turbin czy dronów.
  • Inicjatywa jest finansowana z Funduszy EOG.

Uczniowie Technikum Automatyki i Robotyki w Łodzi działającego przy Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, wezmą udział w warsztatach z zakresu robotyki. Z pomocą ekspertów z Polski i Norwegii dowiedzą się, jak programować roboty, projektować wirniki turbin, a także budować bezzałogowe statki powietrzne. Projekt pt. „Automatyka i robotyka zawodem przyszłości” o wartości ponad 800 tysięcy złotych, jest realizowany we współpracy z Politechniką Łódzką i fundacją First Scandinavia.

Wymiana wiedzy z norweskimi partnerami

Wiedzą o wykorzystaniu maszyn m.in. w przemyśle, energetyce opartej na OZE, medycynie czy branży pojazdów autonomicznych, podzielą się eksperci Politechniki Łódzkiej, działający np. w Laboratorium Robotyki i Automatyzacji. Bartosz Rzętkiewicz, dyrektor Technikum Automatyki i Robotyki, tłumaczy, że w projekcie weźmie udział 24 uczniów, 5 nauczycieli technikum i kadra pedagogiczna politechniki. Wymiana doświadczeń ze stroną norweską będzie dwustronna – skandynawscy badacze odwiedzą zarówno łódzkie technikum, jak i uczelnię.

„Przewodnik 4.0 – jak kształcić kompetencje przyszłości?”

Projekt jest finansowany z Funduszy EOG w programie, którego operatorem jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Fundusze EOG są bezzwrotną pomocą udzielaną przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię 15 państwom Unii Europejskiej. W ramach tego samego programu Platforma Przemysłu Przyszłości zrealizuje „Przewodnik 4.0 – jak kształcić kompetencje przyszłości?”, czyli narzędzie dla nauczycieli służące rozwojowi uczniów. Dzięki niemu pedagodzy ze szkół ponadpodstawowych poznają metody kształcenia kompetencji przyszłości, zyskają mechanizm ułatwiający mapowanie umiejętności podopiecznych i przygotowanie programu rozwoju uczniów.