Sklep Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger chce projektować ubrania w 3D

  • Do końca 2022 roku żaden produkt TH nie będzie wymagał próbnej produkcji.
  • W najbliższych miesiącach firma z Holandii stworzy limitowaną kolekcję, w której wszystkie procesy, od projektowania po sprzedaż, zostaną wykonane komputerowo.
  • To etapy mające doprowadzić do digitalizacji całego łańcucha wartości przedsiębiorstwa.

Firma Tommy Hilfiger przekazała, że wykorzystuje już technologię 3D w każdym zespole opracowującym produkty marki. Kolekcja wiosna 2022 będzie pierwszą stworzoną za pomocą platformy projektowania trójwymiarowego. Pierwsze wykorzystanie na większą skalę przypadnie na jesień przyszłego roku, kiedy to koszule męskie zostaną zaprojektowane cyfrowo. W tym samym czasie Hilfiger opracuje limitowaną konfekcję szkicowaną i sprzedawaną tylko drogą elektroniczną. Na stronie sklepu klienci zobaczą ubrania, które zaprezentują, jako modele, awatary. Dyrektor generalny firmy, Daniel Grieder, podkreślił, że nieograniczoność technologii pozwala szybko reagować na potrzeby klientów, a przy okazji robić to w sposób przyjazny dla środowiska.

Tommy Hilifiger włącza technologię 3D do swoich działań od 2017 roku, kiedy przedsiębiorstwo założyło inkubator technologiczny STITCH. Wtedy chodziło o przekształcenie procesów kreślenia i próbnej produkcji towarów w działania wirtualne, w czym miało pomóc opracowanie całego ekosystemu narzędzi umożliwiających komputerowy obieg prac zespołów projektowych. Trójwymiarowy design to jedno z pierwszych podejść przedsiębiorstwa do cyfryzacji łańcucha wartości. Podobne modelowanie jest wykorzystywane w niektórych wyrobach marki TH, m.in. w sukienkach, koszulkach polo czy jeansach.

Nowoczesne technologie zmieniły też w holenderskiej firmie metody sprzedaży. Przykładem są wirtualne showroomy, w których można obejrzeć cyfrowe wersje produktów, co nie wymaga ani dużej powierzchni, ani wcześniejszej produkcji ubrań i akcesoriów. Za to w butikach pojawiły się wyświetlacze pozwalające personalizować produkty (np. dodać haft lub inne zdobienie).

Przyszłość w firmie z Amsterdamu ma wiązać się z rozszerzoną rzeczywistością. W placówkach klienci skorzystają z AR, żeby wirtualnie przymierzyć poszczególne elementy garderoby, a następnie zamówić je on-line. Marka chce udostępnić swoją technologię innym przedsiębiorstwom odzieżowym, wśród których wymienia marki Calvin Klein i Geoffrey Beene. Firmą również korzystającą z najnowszych rozwiązań IT, jest marka New Balance używająca blockchainu do weryfikowania oryginalności m.in. butów.