Inteligentny intrabot zatrudniony w dziale HR

  • Dzięki AI program potrafi rozpoznać tematykę rozmowy nawet wtedy, kiedy zapytanie sformułowano w sposób, z którym jeszcze się nie zetknął.
  • Grupa Żywiec wprowadziła do firmy bota rozmawiającego z pracownikami i wyręczającego tym samym dział kadr.
  • Za sprawą uczenia maszynowego software zwiększa swoje kompetencje i zakres zagadnień, jakie może samodzielnie obsłużyć.
budynek Grupy Żywiec

Grupa Żywiec używa intrabota (chatbota) przygotowanego do usprawnienia komunikacji wewnątrz firmy. Oprogramowanie działa przez całą dobę, a pracownicy mogą z niego korzystać, jeśli chcą dowiedzieć się, jak rozliczyć delegację, dostać ubezpieczenie lub znaleźć odpowiedni formularz. Intrabot obsługuje najczęściej powtarzające się pytania, które do tej pory były zadawane działowi kadr. Poza tym aplikacja może częściowo zastąpić intranet, czyli wewnętrzną sieć firmową.

Bot z Żywca jest prosty w obsłudze, a odpowiedzi podaje w kilka sekund. Jego zaletą jest też wykorzystywanie sztucznej inteligencji, dzięki której program rozpoznaje kilka wariantów jednego pytania, więc nie trzeba wszystkich zapisywać w bazie. Jeśli nie zrozumie zagadnienia, wtedy obsługę przejmie operator aplikacji, dla intrabota natomiast taka sytuacja będzie okazją do podszkolenia przy użyciu algorytmów uczenia maszynowego. W konsekwencji w przyszłości oprogramowanie rozwiąże problem samodzielnie. Intrabot przydaje się również przy wprowadzaniu nowych osób do firmy, a także w zarządzaniu flotą i rozsyłce ogłoszeń i informacji o szkoleniach. Da się elastycznie poszerzać zakres tematyczny, którym zajmuje się program.

chatbot z grupy żywiec
(Interfejs bota przypomina zwykły czat – graf. Emplocity)

Rozwiązanie przygotowała firma Emplocity, twórca także Emplobota – oprogramowania automatyzującego proces rekrutacji w firmach. W rekrutacji posiłkują się nim firmy z branży medycznej (Medicover i Neuca), finansowej (BGK i BNP Paribas), a także budowlanej (Budimex). Kandydaci do pracy rozmowę z botem mogą zacząć na stronie danego przedsiębiorstwa po zalogowaniu się w facebookowym Messengerze, z którego w Polsce korzysta 12 milionów osób.