– Warto pamiętać, iż ponad 60% badanych prezesów i dyrektorów uważa, że z punktu widzenia osób zarządzających przedsiębiorstwami, nowe modele biznesowe pozwalają osiągnąć przewagę konkurencyjną. Dzieje się tak dzięki kreowaniu nowych strumieni przychodów, czy też stworzeniu nowego rodzaju usług lub produktów – zaznaczał Rafał Trzaska, ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości. Specjalista prowadził część spotkania w ramach Szkoły lidera 4.0 poświęconą długookresowym planom działań przedsiębiorstw. Podczas zajęć poruszył kwestie definiowania, a także zagadnienia realizacji, mapowania, jak również modyfikacji modeli biznesowych w kierunku czwartej rewolucji przemysłowej.
Rozszerzona rzeczywistość i chmura obliczeniowa
Specjaliści firmy Apollogic, jednego z konsorcjantów poznańskiego Hubu Innowacji Cyfrowych, przygotowali przykłady wykorzystania rozszerzonej, wirtualnej i mieszanej rzeczywistości w przedsiębiorstwach. Słuchacze zapoznali się z urządzeniami Oculus VR, Hololens (używanymi m.in. w Volkswagenie i Polpharmie) i RealWear – o modelu HMT-1 wykorzystywanym do szkoleń i inspekcji naczep, pisaliśmy w jednym z naszych Case Studies. Uczestnicy Szkoły lidera 4.0 wzięli również udział w wirtualnym spacerze po Alei Innowacji, która znajduje się w warszawskim Centrum Technologii Microsoftu. Na miejscu działa ponad 120 rozwiązań chmurowych zbudowanych we współpracy koncernu technologicznego z partnerami.
Szkoła lidera 4.0
Program opracowany przez Platformę Przemysłu Przyszłości jest kursem opracowanym z myślą o menadżerach małych i średnich przedsiębiorstw działających w branży produkcyjnej. W sumie słuchacze wezmą udział w około 80 godzinach szkoleń dotyczących zarówno technologii przemysłu 4.0, jak i organizacyjnych oraz biznesowych aspektów transformacji. W programie zaplanowaliśmy również skanów dojrzałości cyfrowej i prace nad założeniami strategii firm obejmujących przekształcenia w kierunku czwartej rewolucji przemysłowej.