Przejdź do treści

Microsoft Envision Forum: cyfryzacja z perspektywy PKO BP, Polpharmy i PFR


  • „Cyfrowy klient stanie się bardziej cyfrowy, a co za tym idzie, będzie miał jeszcze mniej cierpliwości” – przewiduje ekspertka PKO BP.
  • Spółki skarbu państwa nie ustępują prywatnym firmom pod względem zaawansowania cyfryzacji – ocenia prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
  • Transformacja cyfrowa rozpoczęta długo przez pandemią ułatwiła opracowywanie rozwiązań przydatnych w tym trudnym czasie – zaznacza dyrektor z Polpharmy.
  • O czym jeszcze była mowa podczas konferencji Microsoft Envision Forum zorganizowanej przez polski oddział koncernu z USA?

Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju zwrócił uwagę, że spółki skarbu państwa są największymi przedsiębiorstwami w kraju i często równocześnie – liderami cyfryzacji. Zdaniem Pawła Borysa, ostatni, trudny okres mocno wpłynął na administrację państwową:

Pandemia przełamała niektóre bariery biurokratyczne, nie trzeba już podpisywać dokumentów ręcznie, tylko można skorzystać z wymiany elektronicznej. Jesteśmy w dobrym momencie, jeśli chodzi o tempo zmian i transformacji cyfrowej, która jest kluczowa, jeśli chodzi o zachowanie konkurencyjności gospodarki i efektywności firm, a także wygodę obywateli w kontekście usług publicznych.

Transformacja w banku

Tymczasem według Aleksandry Sroki-Krzyżak z banku PKO BP, ubiegły rok nie przyniósł dużych zmian pod względem tego, jak klienci korzystają z narzędzi cyfrowych, tylko przyśpieszenie już istniejących trendów. Jako przykłady ekspertka wymieniła 20% wzrost liczby logowań w aplikacji mobilnej PKO czy wydłużony o 1/3 czas spędzany przez użytkowników przed ekranami telefonów i komputerów.

Cyfrowy klient stanie się bardziej cyfrowy, a co za tym idzie, będzie miał jeszcze mniej cierpliwości do wszelkich działań, które nie zostaną zdigitalizowane – tłumaczyła uczestniczka wirtualnego Microsoft Envision Forum i wyliczyła działania, jakie państwowy bank planuje podjąć pod kątem zmian zachowania klientów. Chodzi o przeniesienie wszystkich usług do sieci, przygotowywanie spersonalizowanych ofert na podstawie analizy danych, a także prowadzenie transformacji cyfrowej wewnątrz organizacji:

W dzisiejszym świecie ten proces jest z jednej strony łatwiejszy, bo wiele technologii da się kupić, z drugiej – dużo trudniejszy, bo trzeba mieć ludzi, którzy umieją wdrożyć i obsługiwać nowe rozwiązania. Wydaje mi się, że siła transformacji nie zależy od technologii, tylko od tego, jakie umiejętności mamy lub jakich nam brakuje – akcentowała Aleksandra Sroka-Krzyżak.

Zmiany w Polpharmie

Jednym z gości Forum był też Tomasz Staszelis, dyrektor ds. digitalizacji w Polpharmie. I on w swoich wypowiedziach podkreślał, że transformacja cyfrowa dotyczy przede wszystkim ludzi:

Technologie oczywiście są bardzo istotnym aktywatorem zmiany, natomiast obiektem przekształceń są ludzie. Na transformację naszego biznesu patrzymy holistycznie, od tworzenia produktu, jego rozwoju, przez działania R&D, cały obszar produkcyjny, kontrolę jakości, aż do momentu, w którym towar pojawia się na rynku.

Jak dodawał Staszelis, inicjowanie zmian w Polpharmie jeszcze na długo przed pandemią umożliwiło, poza pracą zdalną, znalezienie nowych zastosowań dla internetu rzeczy, AI czy rozszerzonej rzeczywistości. Augmented reality u producenta leków pomaga w szkoleniu pracowników, szybkich przezbrojeniach maszyn i w komunikacji. O szczegółach wdrożenia prowadzonego w firmie ze Starogardu Gdańskiego przez Apzumi można przeczytać w naszym dziale Case studies.


Zyskasz dostęp do rzetelnej wiedzy i aktualnych informacji o wydarzeniach oraz szkoleniach z zakresu transformacji cyfrowej. Zapisz się:

Zgadzam się na