Można powiedzieć, że co jedenaste opakowanie produktów dostępnych w polskich marketach powstało w Werner Kenkel a najwięcej jest ich na półkach z artykułami spożywczymi. Masowa produkcja opakowań i tektury to najważniejsze zadania fabryk, które zlokalizowane są W Krzycku Wielkim oraz Bochni. Werner Kenkel jest trzecim największym producentem opakowań z tektury falistej w Polsce, obsługuje klientów z kilkunastu krajów Europy.
Produkty Werner Kenkel dzięki stosowaniu wysokojakościowych surowców i zaawansowanych technologii produkcyjnych charakteryzują się dużą wytrzymałością, funkcjonalnością, estetyką oraz innowacyjnością, co zostało wyróżnione w Konkursie Fabryka Przyszłości 2022 aż w dwóch kategoriach konkursowych: Kompleksowa inżynieria Zorientowana na Klienta oraz Otwarta Fabryka Skoncentrowana na Łańcuchu Wartości.
O firmie
Werner Kenkel to polska, rodzinna firma zajmującą się produkcją tektury falistej, opakowań z nadrukiem fleksograficznym, offsetowym i cyfrowym oraz ekspozytorów tekturowych (znanych także pod nazwą stand i POS).
W trzech zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Krzycku Wielkim w Wielkopolsce i Bochni w Małopolsce zatrudnia łącznie 1 600 osób, a ich produkty dostarczane są do ponad 1 000 firm w kraju i za granicą. Produkcja zakładach odbywa się na łącznej powierzchni produkcyjno-magazynowej 100 000m2.
Historia Werner Kenkel rozpoczęła się w 1979 roku. Przez wszystkie lata, ciężką pracą oraz konsekwencją w dążeniu do celu, stworzyli przedsiębiorstwo, którego marka jest rozpoznawalna w Polsce i w Unii Europejskiej. Firma inwestuje w rozwój ludzi, w nowe technologie i park maszynowy, dzięki czemu każdego roku podnosi jakość oferowanych produktów, a klienci obsługiwani są na najwyższym poziomie.
Dlaczego Werner Kenkel?
Rada Programowa doceniła przede wszystkim skupienie firmy na innowacyjności technologicznej i produktowej jako źródle przewagi konkurencyjnej, która zapewnia Werner Kenkel pozycję lidera w wysoko przetworzonych i wysokojakościowych opakowaniach z tektury.
3 pytania do … Werner Kenkel
Co według Werner Kenkel jest kluczowe w transformacji cyfrowej?
„W transformacji cyfrowej na poziomie strategicznym kluczowe jest poczucie sensu oraz spójna wizja dla całej organizacji. Na poziomie organizacyjnym najważniejsze jest poszukiwanie synergii pomiędzy wdrażanymi technologiami i rozwiązaniami”.
Dlaczego warto ubiegać się o tytuł Fabryki Przyszłości?
„Udział w konkursie Fabryka Przyszłości to świetna okazja do diagnozy obecnego stanu cyfryzacji przedsiębiorstw, które ambitnie pracują nad mądrymi sposobami wykorzystania narzędzi i instrumentów Przemysłu 4.0 do wsparcia biznesu”.
Jakie aspekty zarządzania fabryką są dziś kluczowe w perspektywie wyzwań i trendów globalnych?
„W kontekście Przemysłu Przyszłości bardzo ważna jest pozioma integracja maszyn i urządzeń wytwórczych oraz wykorzystanie dostarczanych przez nie danych do wsparcia działalności operacyjnej. Wyzwania te wymagają ciągłej edukacji technologicznej oraz poszerzania kompetencji”.
Na pytania odpowiadali: