W związku z pandemią menadżerowie Forda sięgnęli po wirtualną rzeczywistość wykorzystywaną w pracy zdalnej. Dzięki VR projektanci wspólnie zajmują się pojazdami, których produkcja będzie mogła ruszyć, kiedy zamknięte dziś fabryki wrócą do działania. Jedną z koncepcji jest Mustang Mach-E, czyli elektryczny SUV z zasięgiem do 600 kilometrów. Wirtualne studio pierwotnie powstało jako miejsce współpracy projektantów z całego świata. Cyfrowa platforma pozwala sprawdzać postępy w zadaniach dotyczących aut i ich elementów, udostępniając modele 3D, które już na etapie opracowywania wyglądają jak gotowe samochody osobowe, ciężarówki i SUV-y.
Spotkania pracowników-awatarów przy modelach 3D
Każda z osób pracujących przy danym projekcie ma własny awatar, który uczestniczy w wirtualnym zebraniu służącym omówieniu szczegółów technicznych, wymianie pomysłów i wskazaniu problemów. Awatary posługują się laserowymi wskaźnikami pomagającymi oznaczać podzespoły omawiane podczas dyskusji. Według projektantów z USA VR daje wiele przewag nad standardowymi metodami prezentacji: Ekrany nie są na tyle duże, aby pokazać pełnowymiarowy pojazd, natomiast w wirtualnej rzeczywistości można go zobaczyć w pełnej skali – zaznacza Michael Smith, kierownik ds. projektowania cyfrowego w Fordzie. System korzysta z tych samych danych, które są używane do tworzenia fizycznych modeli samochodów wykonywanych z substancji plastycznych, co pozwala odtworzyć światło i cienie, jakie stworzyłyby elementy pojazdu w realnym świecie. Specjaliści z amerykańskiego koncernu zwracają uwagę, że zaawansowanie systemu VR wyeliminuje w przyszłości konieczność budowania fizycznych modeli przed uruchomieniem masowej produkcji.
Przedłużona przerwa w fabrykach Forda
Przedsiębiorstwo z Michigan jest jednym z koncernów motoryzacyjnych, które zdecydowały się zawiesić produkcję z powodu pandemii. Firma wstrzymała prace w europejskich zakładach w drugiej połowie marca, ostatnio poinformowała o przedłużeniu przestoju co najmniej do 4 maja, jednak ostateczny okres przerwy zależy od rozwoju sytuacji. Mimo zatrzymania produkcji pojazdów koncern pracuje, wytwarzając razem z GE Healthcare respiratory. Ford uruchomił także usługę, w ramach której serwisuje samochody klientów bezkontaktowo – odbiera je od właścicieli i odwozi po naprawie.