Gillette Poland – łódzki zakład największy na świecie

Poznaj Laureata Konkursu Fabryka Przyszłości 2022

Gillette Poland International Sp. z o.o.
Łódź


Od prawie 20 lat Gillette jest ważnym partnerem polskiej gospodarki – aktualnie polski zakład ma największy wkład w światową produkcję maszynek i ostrzy tej marki. Maszynki „Made in Poland” trafiają między innymi do USA, Afryki, państw Europy, Azji i Australii.

Innowacyjne rozwiązania, etyka w biznesie, wpływ na lokalną społeczność, różnorodność kulturowa oraz zrównoważony rozwój, w tym dbanie o środowisko naturalne od lat wpisane są w zasady funkcjonowania firmy. Gillette Poland International Sp. z o.o. to kolejny zdobywca tytułu Fabryka Przyszłości 2022.

Logo Gillette Poland

O największej na świecie fabryce maszynek Gillette

Procter & Gamble to jedna z największych na świecie firm produkujących towary konsumpcyjne, prowadząca działalność w 80 krajach. W swoim portfolio ma takie marki jak Gillette, Always, Head&Shoulders czy Pampers. W województwie łódzkim znajdują się dwie nowoczesne fabryki P&G: w Aleksandrowie Łódzkim fabryka kosmetyków, a w Łodzi największa na świecie fabryka maszynek do golenia Gillette. Łódzka fabryka znajduje się w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Łodzi, a jej budowę ukończono w 2006 roku.

Ponadto Gillette w Łodzi jest jedną z największych fabryk należących do P&G na całym świecie. Łączna powierzchnia łódzkiego kompleksu to ok. 190 tys. m2. Mieści się w nim centrum produkcyjne, pakowania oraz centrum dystrybucyjne. Pozycja fabryki oparta jest też na wolumenie produkcji. To tutaj wytwarza się najwięcej produktów Gillette ze wszystkich zakładów Procter & Gamble. Produkty, które powstają w tej fabryce trafiają na ponad 100 rynków na pięciu kontynentach. Technicy oraz inżynierowe pracują wspólnie nad tworzeniem nowych rozwiązań technologicznych, które pozwalają produkować najwyższej jakości produkty.

Dla Gillette innowacja to nie tylko dążenie do tego, aby produkty były co raz lepsze – celem jest przede wszystkim poprawa jakości życia konsumentów. Myśląc w sposób innowacyjny i wychodząc naprzeciw wciąż zmieniającym się oczekiwaniom, reagują sprawnie na wymagania rynku i tworzą odporne na zakłócenia łańcuchy dostaw.

Poczucie odpowiedzialności za planetę jest wpisana od lat w zasady funkcjonowania firmy. Cele zrównoważonego rozwoju zostały zawarte w deklaracji Ambicja 2030 dotyczącej produktów, sposobu funkcjonowania i współpracy z otoczeniem. Produkty mają na celu naturalne wspieranie konsumentów w dbaniu o środowisko.

Bezpieczeństwo w P&G to priorytet – każdy wykonuje swoją pracę w sposób bezpieczny i w bezpiecznym otoczeniu. Firma zapewnia pracownikom odpowiednie szkolenia, a cała działalność prowadzona jest zgodnie ze szczegółowymi procedurami.

Dlaczego Gillette Poland?

Na szczególną uwagę w fabryce Gillette Poland International Sp. z o.o. zasługuje wiele istotnych kwestii, min. dbałość o bezpieczeństwo przy realizacji procesów produkcyjnych i pomocniczych czy rozwijanie nowych technologii od fazy koncepcji do fazy gotowości w celu utrzymania lub zwiększenia globalnej przewagi. Dodatkowo ścisła kontrola jakości na każdym etapie, od pierwotnego materiału wejściowego do finalnego produktu oraz monitorowanie procesów w czasie rzeczywistym i zaawansowane analizy danych to kolejne dziedziny wyróżniające tę fabrykę.

Firma zwraca czynnie uwagę na kwestie środowiskowe i klimatyczne. Przedsiębiorstwo świadczy szereg usług wobec swoich partnerów B2B a rozwój pracownika realizowany jest według jasno zdefiniowanych i komunikowanych ścieżek rozwoju w obszarze technicznym, specjalistycznym czy menadżerskim.

3 pytania do … Gillette Poland International Sp. z o.o.

Co według Gillette jest kluczowe w transformacji cyfrowej?

„Transformacja cyfrowa jest kluczowym aspektem zmiany, dotyczącym nieomal każdego przedsiębiorstwie. P&G Gillette jako podstawę do skutecznej transformacji cyfrowej zidentyfikowało dwa główne obszary – bezpieczeństwo w sieci tzw. cyberbezpieczeństwo oraz stabilną infrastrukturę i umiejętności pracowników na wszystkich poziomach. Konieczne są inwestycje w ten obszar, aby w pełni wykorzystać potencjał, jakie niosą za sobą rozwiązania cyfrowe. Jedynie mając silnie ugruntowane te dwa obszary można tworzyć i wprowadzać nowe rozwiązania mające na celu zwiększenie produktywności, ułatwienie procesów pracy, eliminację papieru czy synchronizację procesów i łańcuchów dostaw”.

Dlaczego warto ubiegać się o tytuł Fabryki Przyszłości?

„Tytuł Fabryki przyszłości to wyróżnienie i ogromna duma za docenienie na forum polskich przedsiębiorstw. Zarządzanie nowoczesną produkcją wymaga zaangażowania wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników. Te doświadczenie i umiejętności zdobywa się przez lata, a tytuł potwierdza, że nasze działania zmierzają we właściwym kierunku. Dotyczy to nie tylko kadry zarządzającej, ale wszystkich pracowników fabryki którzy są fundamentem Fabryki Przyszłości”.

Jakie aspekty zarządzania fabryką są dziś kluczowe w perspektywie wyzwań i trendów globalnych?

„Zarządzanie fabryką dziś, to nie tylko skupienie na wyprodukowaniu odpowiedniej ilości wyrobów. Wymaga to bardziej holistycznego spojrzenia, w którego centrum znajduje się konsument i jego potrzeby. Nie można zapominać o zapewnieniu najwyższej jakości wytwarzanych dóbr, o aspektach związanych z ekologią i zrównoważonym rozwoju czy innowacyjnością produktu. Z drugiej strony, aby z sukcesem, na czas i w konkurencyjnym koszcie dostarczyć produkty na półkę sklepową, potrzebna jest zaangażowana załoga, z odpowiednimi morale i umiejętnościami co można osiągnąć jedynie dzięki kulturze danej organizacji”.

Na pytania odpowiadał: