Projektanci przedsiębiorstwa KUKA, które produkuje roboty przemysłowe, stworzyli stację dokującą dla urządzeń Cleanfix. Autonomiczne maszyny, podjeżdżając do stacji, nie tylko ładują akumulator, ale też napełniają zbiornik na wodę. Podstawą rozwiązania jest asystent ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych carla_connect. Cały proces monitoruje się zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej.
Robot sprzątający RA660 Navi XL
Stacja KUKA współpracuje z przemysłową maszyną RA660 Navi XL, która czyści powierzchnie płaskie. Robot ma wbudowany zbiornik wody o pojemności 110 litrów i waży ponad 300 kilogramów. Urządzenie ładuje swój akumulator w 60 minut, by następnie działać przez 5 godzin – w czasie pracy może wyczyścić powierzchnię 7500 metrów kwadratowych. Do komunikacji maszyna wykorzystuje sieć bezprzewodową, a za jej poruszanie się odpowiada system BlueBotics ANT® lite, który pracuje z dokładnością do jednego centymetra i pozwala zarządzać flotą robotów. Oprogramowanie steruje maszyną tak, żeby omijała przeszkody, okrążając je i zmniejszając szybkość, jeśli inne urządzenie lub człowiek znajdują się na drodze RA660 Navi XL.
Autonomiczna stacja dokująca
Asystent ładowania carla_connect firmy KUKA umożliwia zasilanie samochodów elektrycznych i maszyn przemysłowych. Ramię stacji ma kamery, więc samodzielnie dopasowuje pozycję do urządzenia wymagającego ładowania. Rozpoczęcie, zakończenie i planowanie ładowania można ustawić w aplikacji. KUKA w czasie projektowania carla_connect współdziałała m.in. z Volkswagenem, efektem tych prac był mobilny i stacjonarny system ładowania dla auta SEDRIC, prototypu w pełni autonomicznego pojazdu z asystentem głosowym. Koncern motoryzacyjny w dalszym ciągu zajmuje się rozwojem aut bez kierowców, a także udoskonala urządzenia do mobilnego ładowania. Na początku roku pisaliśmy w Platformie Przemysłu Przyszłości o prototypie autonomicznego robota ładującego opracowanego w Volkswagenie.