Ford w ramach współpracy z Agility Robotics wykorzysta Digita do doręczania paczek. Humanoidalna maszyna ma dwie nogi, radzi sobie z przeszkodami na drodze i umie przemieszczać się pomiędzy piętrami budynku niezależnie od tego, czy ma do pokonania schody, czy musi wejść do windy. Poruszanie się robota obsługuje system LiDAR (Light Detection and Ranging) oraz kamery stereo. Digit nie tworzy map otaczającej go przestrzeni, ale korzysta z pojazdu transportującego go w miejsca docelowe. Obydwa urządzenia komunikują się – gdy na drodze Digita znajdzie się coś nieoczekiwanego, robot wyśle obraz z kamer do auta, oczekując pomocy w rozwiązaniu problemu. Potem samochód prześle dane do chmury, żeby znaleźć skuteczny sposób nawigowania robota.
Digit pracuje nawet podczas deszczu
Oba ramiona mają po 4 stopnie swobody, co jest równe liczbie osi. W związku z tym, robot potrafi podnieść, utrzymać i odłożyć przenoszone towary bez niczyjej pomocy. Maksymalna masa ładunku wynosi 18 kilogramów. Dla lepszej równowagi stopy urządzenia mają po dwie osie. Złącza zamontowane w maszynie zostały uszczelnione, żeby mogła pracować w każdych warunkach atmosferycznych. Akumulator Digita spełnia normę UN 38.3, co oznacza, że robot może pomagać przy załadunku i rozładunku towarów w ruchu lotniczym.
Przyszłość Digita to logistyka w halach produkcyjnych i magazynach
Urządzenie współpracuje z innymi maszynami, które potrafią mapować teren i reagować na zmiany. Aktualnie Digit jest wykorzystywany do dostarczania paczek bezpośrednio do domów klientów. Jednak Ford i Agility Robotics chcą przystosować go do warunków panujących w fabrykach i składach. Łatwiej będzie w tych firmach, które już korzystają z autonomicznych maszyn umiejących skanować pomieszczenia i przesyłać odpowiednie informacje. Kupujący Digita mogą korzystać z API, żeby pisać aplikacje w oparciu o gotowe algorytmy sterowania i wizji Agility Robotics. Mają też szansę stworzyć kod od podstaw i samodzielnie skomunikować urządzenie z innymi maszynami.
Digit jest kolejnym oryginalnym projektem, nad którym pracuje Ford. Wcześniej pisaliśmy w portalu o tym, że koncern wykorzysta plewy kawowe w produkcji części samochodowych.