Łatwiejsza i efektywniejsza transformacja firmy z Platformą Cyfrową

  • 22 grudnia zadebiutowała Platforma Cyfrowa, nowy serwis dla przedsiębiorców – opisujemy jego główną funkcjonalność: Transformacje.
  • Moduł prowadzi użytkowników przez etapy biznesowych usprawnień w takich obszarach, jak produkcja, gospodarka zasobami czy rozwój kompetencji.
  • Procesem zarządza wyznaczony lider, który zajmuje się budową zespołu transformacyjnego, bierze udział w szkoleniach, a także planuje szczegółową strategię.
Corporate business still-life, in high-end office environment

O projekcie Platformy Cyfrowej pisaliśmy już w portalu, zapowiadając jej główne cechy. Później relacjonowaliśmy premierę usługi podczas Kongresu Przemysłu Przyszłości. Teraz skupiamy się na Transformacjach, czyli najważniejszej funkcji medium przemysłowego dla firm.

Administratorzy profili organizacji, czyli właściciele firm, członkowie zarządów bądź inne osoby upoważnione do reprezentowania spółek mogą przy pomocy Platformy Cyfrowej prowadzić procesy transformacji swoich przedsiębiorstw. W serwisie do wyboru jest 5 dziedzin:

  • produkcja
  • obieg danych
  • gospodarka zasobami
  • rozwój kadr
  • model biznesowy.

W ramach głównych obszarów mamy kategorie, np. w zakresie rozwoju kadr są dwie: pierwsza – poświęcona umiejętnościom technicznym, oraz druga – poznawczym i społecznym. Jeśli użytkownicy chcą lepiej przygotować się do transformacji firmy, a także szczegółowo poznać obszary i typy przekształceń, mogą wziąć udział w szkoleniu pochodzącym z serwisu e-learningowego lub przeczytać poradnik dotyczący etapów wprowadzania zaawansowanej produkcji na podstawie metodyki ADMA.

(graf. PPP)

Po wyborze transformacji

Po wskazaniu obszaru i kategorii oczekiwanych przekształceń należy wypełnić dodatkowe pola, takie jak nazwa, która pojawi się na liście projektów inicjowanych przez daną organizację, czy opis, będący wyjaśnieniem dla pozostałych pracowników firmy. Trzeba wybrać też lidera transformacji – o kompetencjach, jakie powinna mieć taka osoba, można przeczytać tutaj. Następne kroki to 5 etapów:

  • uświadamianie
  • ukierunkowanie
  • planowanie
  • testowanie
  • wdrożenie.

Zamknięcie jednej fazy i rozpoczęcie kolejnej jest możliwe dzięki wykonywaniu wymaganych działań, jak przechodzenie przez szkolenia e-learningowe, budowa zespołu transformacyjnego, opracowanie szczegółowego planu czy testy. Kolejnym elementem są działania opcjonalne, umożliwiające pogłębianie wiedzy w różnych obszarach.

(graf. PPP)

Grupy robocze i Panel zapytań

Wśród innych funkcjonalności Platformy Cyfrowej jest Panel zapytań, gdzie użytkownicy mogą konsultować się z ekspertami, organizacjami lub społecznością PC (jeśli wybiorą opcję publikacji na Forum zapytań). W formularzu wystarczy podać, o jaką branżę i technologię chodzi oraz opisać problem, którego rozwiązanie jest potrzebne, a następnie wskazać termin nadsyłania odpowiedzi. Warto korzystać także z Grup roboczych, czyli przestrzeni pracy nad danymi zagadnieniami – czy to w wybranym gronie (Grupy prywatne), w przedsiębiorstwie (Grupy w ramach organizacji), czy ze wszystkimi (Grupy publiczne). Założyciele tych forów mogą decydować, kto będzie zapraszał do społeczności, mogą nadawać uprawnienia członkom lub – w razie konieczności – usuwać ich z grup.

Platforma Cyfrowa Przemysłu Przyszłości to nasz trzeci – po E-learningu Przemysłu Przyszłości i portalu PrzemyslPrzyszlosci.gov.pl – serwis internetowy. Stojąca za tymi usługami dla firm Platforma Przemysłu Przyszłości jest fundacją, która buduje w Polsce ekosystem przemysłu 4.0.