Przejdź do treści

Krakowski producent rękawic nitrylowych zbuduje kolejną fabrykę w Tajlandii


  • To będzie już trzeci w Tajlandii zakład firmy Mercator Medical.
  • Precyzyjnie – inwestycję przeprowadzi lokalna spółka zależna Mercatora.
  • Wszystkie trzy fabryki będą wytwarzały blisko 4 miliardy produktów rocznie.
  • Piszemy też o wdrożeniu zrobotyzowanej automatyzacji procesów w polskiej siedzibie spółki.

Mercator Medical, krakowski wytwórca jednorazowych materiałów ochronnych, wydał zgodę, aby jego tajlandzka spółka zależna zbudowała na swoim terenie nową fabrykę. Będzie to trzeci zakład Mercatora w południowo-wschodniej Azji – już istniejące produkują łącznie 3 miliardy rękawic nitrylowych rocznie. Moce przerobowe nowych linii szacuje się na 0,8 miliarda sztuk. Wartość planowanej inwestycji wyniesie 150 milionów złotych. Prezes przedsiębiorstwa, Wiesław Żyznowski, zaznacza, że ekspansja spółki wiąże się z globalnym popytem na rękawice jednorazowe, przekraczającym w skali roku 200 miliardów sztuk.

Wdrożenie Robotic Process Automation w spółce

W ubiegłym roku krakowska firma skorzystała z inicjatywy warszawskiego przedsiębiorstwa Onwelo, dotyczącej wdrożenia zrobotyzowanej automatyzacji procesów w firmach zmagających się z pandemią COVID-19. Mercator Medical przekazał rękawice i maski ochronne 55 instytucjom, m.in. szpitalom i hospicjom. Onwelo pomogła wdrożyć bota zajmującego się kompletowaniem dokumentacji eksportowej zamówień. Oprogramowanie najpierw sprawdza, czy w konkretnym dniu nadano wysyłki, jeśli tak – zbiera dokumenty, przygotowuje pliki faktur i dokumentów WZ (wydania na zewnątrz) na podstawie danych z systemu ERP. Następnie gromadzi informacje dotyczące podatku VAT, kopie listów przewozowych i wysyła wiadomości dotyczące odbioru przesyłek z magazynu. Zgodnie z szacunkami, wdrożenie przyśpieszyło pracę działu obsługi klienta o 3 godziny dziennie.

Robotyzowanie procesów będzie częstsze

Według analityków firmy Abile, przedsiębiorstwa wykorzystają oprogramowanie do przenoszenia danych i segregowania informacji, żeby usprawnić powtarzalne i uciążliwe prace biurowe. Z kolei zgodnie z danymi Gartnera, wartość globalnego rynku RPA w 2019 roku wynosiła 870 milionów dolarów, a w przyszłym wzrośnie do 2,4 miliarda. Z takich rozwiązań korzysta polski oddział producenta samochodów ciężarowych Scania – firma zautomatyzowała 21 procesów, np. księgowanie faktur z pomocą optycznego rozpoznawania znaków, uczenia maszynowego i bota. Tomasz Snoch, dyrektor IT w Mercatorze zaznacza, że firma planuje automatyzować kolejne procesy biznesowe. Alternatywą dla indywidualnych wdrożeń są agencje pracy robotów, umożliwiające „zatrudnienie” programu do cyklicznych zadań, jak przygotowywanie raportów czy rozliczanie kosztów sprzedaży.


Zyskasz dostęp do rzetelnej wiedzy i aktualnych informacji o wydarzeniach oraz szkoleniach z zakresu transformacji cyfrowej. Zapisz się:

Zgadzam się na