Automatyzacja rozładunku w firmie logistycznej

  • Boston Dynamics dostało od przedsiębiorstwa DHL Supply Chain pieniądze na rozwój.
  • W ramach umowy producent robotów dostarczy urządzenia do automatyzacji magazynów.
  • To mobilne maszyny Stretch umiejące podnieść paczki o masie 23 kilogramów.

DHL Supply Chain, oddział Deutsche Post DHL, zawarł kontrakt z firmą Boston Dynamics, którego celem jest automatyzacja magazynów przedsiębiorstwa logistycznego rozmieszczonych w Ameryce Północnej. Na podstawie umowy DHL zainwestuje 15 milionów dolarów w rozwiązania producenta robotów, a kolei Boston Dynamics w ciągu trzech lat dostarczy flotę urządzeń Stretch, zaprojektowanych z myślą o rozładunku w centrach dystrybucji. Współpraca jest elementem strategii DHL Supply Chain o nazwie „Accelerated Digitalization”, obejmującej wdrażanie nowych technologii. Urządzenia Stretch zajmą się przemieszczaniem paczek, na początku przy rozładunku ciężarówek. Z czasem rola maszyn w automatyzacji procesów będzie się zwiększała.

Parametry urządzenia

Stretch to najnowszy robot mobilny Boston Dynamics. Urządzenie czujniki i kamery do zbierania informacji o otoczeniu oraz ramię o 7 stopniach swobody. Za pomocą chwytaka z przyssawkami, może podnosić opakowania o masie do 23 kilogramów. Producent podkreśla, że zaletą modelu jest zdolność do poruszania się – w przeciwieństwie do zwykłych robotów w aplikacjach typu pick&place, które są montowane na stałe, do Stretcha nie trzeba dopasowywać istniejących procesów. Tym samym maszynę da się zastosować w miejscach, gdzie nie ma dodatkowej infrastruktury przeznaczonej do automatyzacji. Robot działa 8 godzin na jednym ładowaniu.

Spot

Najbardziej znanym urządzeniem przedsiębiorstwa z Massachusetts jest robotyczny pies. Prace nad Spotem rozpoczęły się w 2015 roku, urządzenie weszło do sprzedaży 4 lata później, po opanowaniu zadań związanych z chodzeniem do tyłu czy otwieraniem drzwi. Pełna bateria umożliwia robotowi 1,5 godziny funkcjonowania – w tym czasie Spot może przejść około 7 kilometrów. Maszyna znalazła zastosowanie m.in. w prowadzeniu inspekcji na platformie wiertniczej, a także w skanowaniu fabryki Forda – wyniki pracy dwóch robotów miały służyć aktualizowaniu plików ze schematami konstrukcji obiektu.