Przejdź do treści

Wystartowała szósta edycja konkursu Start-up Challenge

  • Młode innowacyjne firmy będą rywalizowały w sześciu kategoriach, związanych m.in. z nowoczesnym i tradycyjnym przemysłem.
  • Zgłoszenia można przesyłać do 20 lipca – poniżej podajemy link do formularza.
  • Zwycięzców poznamy we Wrześniu, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
startup

Ruszył konkurs dla młodych przedsiębiorstw, towarzyszący Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu. Twórcy najciekawszych rozwiązań powalczą o miejsce w finałowej osiemnastce, która zostanie ogłoszona podczas EKG w Katowicach, zaplanowanym na 20 – 22 września. Firmy, które chcą wziąć udział w Sart-up Challenge muszą mieć innowacyjny produkt, technologię, model biznesowy lub proces i działać na rynku nie dłużej niż 5 lat. Organizator, Grupa PTWP, przyjmuje zgłoszenia do 20 lipca w serwisie Kongresu.

(graf. EKG)

Kategorie konkursowe

Startupy będą rywalizowały w sześciu kategoriach. Obszar New Industry obejmuje: przemysł 4.0, robotykę, automatyzację, systemy produkcji, nowe materiały i przemysł kosmiczny. Z kolei ochrona środowiska, ekologiczne uprawy czy smart energy to zagadnienia z dziedziny Environement. W kategorii Tradition & Modernity mogą wystartować firmy z innowacjami w przemyśle tradycyjnym – energetyce, telekomunikacji, transporcie i budownictwie, a o zwycięstwo w zakresie Health & Biotechnology powalczą przedsiębiorstwa zajmujące się m.in. medycyną, technologiami medycznymi i biotechnologią. O miano najlepszych w Business Processes będą konkurowały organizacje wyspecjalizowane w zarządzaniu, analityce, ICT, cyberbezpieczeństwie, natomiast w Client & Lifestyle zmierzą się eksperci gamingu, doświadczenia użytkownika, handlu elektronicznego oraz nowych technologii stosowanych w sektorze finansów i edukacji.

Smart factory and industry 4.0 concept with connected production robots exchanging data with internet of things (IoT) and cloud computing technology, businessman touching interface with icons in gears
(graf. Getty Images)

Ubiegłoroczna edycja

W zeszłym roku w konkursie wzięło udział blisko 250 startupów, m.in. z Czech, Estonii, Francji, Islandii, Luksemburga, Wielkiej Brytanii, Węgier oraz USA. W kategorii New Industry zwyciężyła Progresja Space, opracowująca własne produkty na rynku małych satelitów. Spośród firm zajmujących się zagadnieniami środowiskowymi został NataLab – autor instalacji do zgazowania organicznych odpadów niebezpiecznych. Z kolei w obszarze Tradition & Modernity najlepiej oceniono startup KPMP, który przygotował belkę oporowo-najazdową dla budownictwa drogowego.

(fot. Progresja Space)

Polskie startupy w 2020 roku

Jak wynika z raportu pt. „Polskie Startupy 2020. Covid Edition” przygotowanego przez fundację Startup Poland, wybuch pandemii koronawirusa nie wpłynął negatywnie na młode przedsiębiorstwa w Polsce. W zeszłym roku 38% startupów zarobiło więcej niż przed rokiem, z czego 6% uznało, że ich przychody były „o wiele większe”. 34% ankietowanych deklaruje, że sytuacja spowodowana COVID-19 wpłynęła pozytywnie na ich działalność, zaś 27% przekonuje, że nie miała żadnego wpływu.