Start naboru do Szkoły lidera 4.0 – kurs dla menadżerów firm przemysłowych

  • Uczestnicy wezmą udział w szkoleniach z zakresu zarządzania i nowoczesnych technik wytwórczych.
  • Przy wsparciu ekspertów Platformy Przemysłu Przyszłości przeprowadzą też skany dojrzałości cyfrowej swoich przedsiębiorstw.
  • Kurs potrwa 3 miesiące. Zakończy się opracowaniem koncepcji cyfryzacji firm zarządzanych przez uczestników Szkoły lidera.
  • Partnerem przedsięwzięcia jest Polska Sieć Hubów Innowacji Cyfrowych.
Modern Factory Office Meeting Room: Busy Diverse Team of Engineers, Managers and Investors Talking at Conference Table, Use Interactive TV, Analyze, Find Solutions, Debate and Discuss Engine Concept

Na Szkołę lidera 4.0 składają się 3 etapy. Podczas pierwszego uczestnicy kursu wezmą udział w zajęciach obejmujących takie zagadnienia, jak nowe modele biznesowe, zarządzanie zmianą, inteligentne fabryki i produkty, projektowanie usług czy główne technologie przemysłu 4.0. Spotkania będą prowadzone w ramach zjazdów w kilku miastach, potrwają w sumie około 80 godzin.

(fot. Getty Images)

Audyt dojrzałości cyfrowej i przygotowanie planu działań

Równolegle z opisanym wyżej 1 (głównym) modułem eksperci Platformy Przemysłu Przyszłości we współpracy z kursantami zrealizują, jako 2 etap Szkoły lidera, skany dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw, z którymi związani są uczestnicy. Wyniki audytów prowadzonych w metodologii ADvanced MAnufacturing umożliwią opracowanie założeń strategii cyfryzacji firm – przygotowanie takiej koncepcji to 3 etap warunkujący ukończenie kursu.

spotkanie biznesowe
(graf. Getty Images)

Zasady uczestnictwa

Szkołę lidera 4.0 uruchamiamy z myślą o menadżerach firm produkcyjnych, szczególnie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W kursie będzie 10 miejsc, po 1 na organizację. O uczestnictwie decyduje kolejność zapisów – zasady rekrutacji i inne szczegóły można znaleźć na podstronie inicjatywy. Udział jest bezpłatny. Start kursu planujemy na jesień, harmonogram zajęć ustalimy po konsultacjach z uczestnikami.

współpracownicy przy komputerach
(fot. Getty Images)

Fabryka Przyszłości

Przedsiębiorcy, którzy już rozpoczęli transformację cyfrową i chcą podzielić się swoim doświadczeniem z wdrażania nowoczesnych technologii, mogą z kolei zgłaszać się do udziału w konkursie Fabryka Przyszłości. Ocenę zakładów uczestniczących w rywalizacji przeprowadzą specjaliści PPP, wykorzystując metodologię ADMA. Celem konkursu jest promocja dobrych praktyk cyfryzacji firm. Zwycięzcy będą mogli oznakować swoje zakłady i materiały promocyjne logiem Fabryki Przyszłości.