Przejdź do treści

Jak wybrać technologie, które pomogą zrealizować cele firmy?


  • Podczas piątkowego Webinaru Przemysłu Przyszłości Paweł Białka, Executive Partner w Gartnerze, przedstawi sposób na monitorowanie i ocenianie innowacji technologicznych.
  • Proponowana metodologia usprawnia wybieranie trendów ułatwiających rozwijanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
  • Link do rejestracji podajemy niżej w tekście.

Paweł Białka współpracuje z kadrą zarządzającą IT, a także doradza osobom odpowiedzialnym za rozwój i wdrażanie technologii informatycznych m.in. w Czechach, Słowenii i Izraelu. Podczas webinarium przedstawi metodologię Gartnera umożliwiającą monitorowanie, systematyzowanie, ocenianie i przyznawanie pierwszeństwa innowacjom technologicznym. Rezultat analiz daje odpowiedź na pytanie, czy nowość jest chwilową modą, czy może stanie się istotnym trendem. W ten sposób przedsiębiorstwa mają szansę z wyprzedzeniem wprowadzać przydatne rozwiązania i budować przewagę konkurencyjną. Prelegent zaprezentuje również sposób analizy kosztów wdrożeniowych. Wirtualne spotkanie jest skierowane zarówno do małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw – analitycy podkreślają, że w dużych firmach procesy wyłaniania wartościowych i użytecznych nowych technologii przebiegają wolniej niż w mniejszych, ale są równie ważne.

Hype cycle i sesja Q&A

Ekspert opowie, czym są tzw. digital disruptions, czyli innowacje radykalnie zmieniające dotychczasowy porządek i jaka jest różnica pomiędzy nimi a przelotnymi trendami. Metodologia firmy analitycznej opiera się o tzw. krzywą Gartnera, czyli ścieżkę dojrzałości, przyjęcia i zastosowania konkretnych technologii.

Każde rozwiązanie przechodzi pięć faz, które mogą różnić się czasem trwania. W pierwszej pojawiają się wersje testowe produktów, ale brakuje gotowych do użytku i trudno na tym etapie ocenić opłacalność. Na drugi etap składają się wysokie oczekiwania wobec nowości i pierwsze, jeszcze eksperymentalne wdrożenia. Kiedy testy nie przynoszą spodziewanych efektów, nadchodzi moment rozczarowania, a plany adaptacji są porzucane. Wówczas na rynku pozostają tylko ci, którzy mimo wszystko ulepszają swoje produkty. W czwartym etapie wiedza o technologii i o dobrych praktykach wdrażania jest bardziej dostępna, a jej dostawcy przygotowują kolejne generacje usług. Ostatnia faza to stan plateau: technologia zaczyna się rozprzestrzeniać i wiadomo, w jakich warunkach jej wprowadzenie będzie opłacalne.

Webinar Przemysłu Przyszłości

Po prezentacji Pawła Białki z Gartnera uczestnicy będą mogli zadawać pytania na czacie. Webinarium rozpocznie się 29 maja o 12:00, rejestrację prowadzimy w dziale Wydarzenia.

Spotkanie jest częścią cyklu organizowanego przez PPP. Wcześniej spotkaliśmy się m.in. z Dieterem Wegenerem z ZVEI i Witoldem Jankowskim, prezesem ICAN Institute. Relacje są dostępne w dziale Webinaria, jedno z następnych, które w tej chwili przygotowujemy, będzie poświęcone drukowi 3D.


Zyskasz dostęp do rzetelnej wiedzy i aktualnych informacji o wydarzeniach oraz szkoleniach z zakresu transformacji cyfrowej. Zapisz się:

Zgadzam się na