Jak wybrać technologie, które pomogą zrealizować cele firmy?

  • Podczas piątkowego Webinaru Przemysłu Przyszłości Paweł Białka, Executive Partner w Gartnerze, przedstawi sposób na monitorowanie i ocenianie innowacji technologicznych.
  • Proponowana metodologia usprawnia wybieranie trendów ułatwiających rozwijanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
  • Link do rejestracji podajemy niżej w tekście.
mężczyzna i wizualizacja danych

Paweł Białka współpracuje z kadrą zarządzającą IT, a także doradza osobom odpowiedzialnym za rozwój i wdrażanie technologii informatycznych m.in. w Czechach, Słowenii i Izraelu. Podczas webinarium przedstawi metodologię Gartnera umożliwiającą monitorowanie, systematyzowanie, ocenianie i przyznawanie pierwszeństwa innowacjom technologicznym. Rezultat analiz daje odpowiedź na pytanie, czy nowość jest chwilową modą, czy może stanie się istotnym trendem. W ten sposób przedsiębiorstwa mają szansę z wyprzedzeniem wprowadzać przydatne rozwiązania i budować przewagę konkurencyjną. Prelegent zaprezentuje również sposób analizy kosztów wdrożeniowych. Wirtualne spotkanie jest skierowane zarówno do małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw – analitycy podkreślają, że w dużych firmach procesy wyłaniania wartościowych i użytecznych nowych technologii przebiegają wolniej niż w mniejszych, ale są równie ważne.

kobieta spoglądająca na wizualizację danych
(fot. Getty Images)

Hype cycle i sesja Q&A

Ekspert opowie, czym są tzw. digital disruptions, czyli innowacje radykalnie zmieniające dotychczasowy porządek i jaka jest różnica pomiędzy nimi a przelotnymi trendami. Metodologia firmy analitycznej opiera się o tzw. krzywą Gartnera, czyli ścieżkę dojrzałości, przyjęcia i zastosowania konkretnych technologii.

Każde rozwiązanie przechodzi pięć faz, które mogą różnić się czasem trwania. W pierwszej pojawiają się wersje testowe produktów, ale brakuje gotowych do użytku i trudno na tym etapie ocenić opłacalność. Na drugi etap składają się wysokie oczekiwania wobec nowości i pierwsze, jeszcze eksperymentalne wdrożenia. Kiedy testy nie przynoszą spodziewanych efektów, nadchodzi moment rozczarowania, a plany adaptacji są porzucane. Wówczas na rynku pozostają tylko ci, którzy mimo wszystko ulepszają swoje produkty. W czwartym etapie wiedza o technologii i o dobrych praktykach wdrażania jest bardziej dostępna, a jej dostawcy przygotowują kolejne generacje usług. Ostatnia faza to stan plateau: technologia zaczyna się rozprzestrzeniać i wiadomo, w jakich warunkach jej wprowadzenie będzie opłacalne.

Hype Cycle Gartnera
(Żywot technologii – graf. Gartner)

Webinar Przemysłu Przyszłości

Po prezentacji Pawła Białki z Gartnera uczestnicy będą mogli zadawać pytania na czacie. Webinarium rozpocznie się 29 maja o 12:00, rejestrację prowadzimy w dziale Wydarzenia.

Spotkanie jest częścią cyklu organizowanego przez PPP. Wcześniej spotkaliśmy się m.in. z Dieterem Wegenerem z ZVEI i Witoldem Jankowskim, prezesem ICAN Institute. Relacje są dostępne w dziale Webinaria, jedno z następnych, które w tej chwili przygotowujemy, będzie poświęcone drukowi 3D.

5G 6g Agile AI AR Automatyzacja Big data Blockchain Cloud computing Cyberbezpieczeństwo Digital twin DIH Dojrzałość cyfrowa Drony Druk 3D Edge computing Egzoszkielety Energetyka Fabryka przyszłości Finansowanie Fotowoltaika GOZ Human augmentation ICT IIoT Konkursy Koronawirus Logistyka ML Motoryzacja MŚP NCBR PPP Pracownicy 4.0 Prawo Przemysł 4.0 R&D Roboty Startupy VR Wodór