100 lub 25 tysięcy złotych do wygrania w konkursie Polski Produkt Przyszłości

  • Od 21 września można zgłaszać swoje towary i rozwiązania do rywalizacji organizowanej przez PARP i NCBR.
  • W budżecie konkursu jest 600 tysięcy złotych.
  • Firmy i jednostki naukowe mają okazję promować projekty, które są na zaawansowanym etapie przygotowawczym lub od niedawna w produkcji.
  • Opisujemy kategorie, zasady i nagrody specjalne.

Rywalizację o miano Polskiego Produktu Przyszłości relacjonowaliśmy w Platformie Przemysłu Przyszłości w marcu, kiedy m.in. Akademia Górniczo-Hutnicza i ML System zwyciężały w poprzedniej edycji konkursu. Teraz startuje kolejna, dopisując następny rozdział w 23-letniej historii wydarzenia wspierającego rozwój polskich, nowoczesnych pomysłów biznesowych. „Kandydatów” można zgłaszać w 3 kategoriach: Produkt Przyszłości Przedsiębiorcy – Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki – a także Wspólny Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Przedsiębiorcy. Organizatorzy będą przyjmowali wnioski od 21 września do 16:00 29 października, szczegółowe informacje są tutaj.

(graf. PARP)

Co do wygrania?

Główna nagroda w konkursie z budżetem 600 tysięcy złotych to 100 tysięcy, twórcy produktów, które zdobędą wyróżnienia, dostaną po 25 tysięcy. Pieniądze pochodzą m.in. z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przewidują też przyznanie nagród specjalnych, będą to:

  • produkt zgłoszony przez młodego przedsiębiorcę, funkcjonującego na rynku nie dłużej niż 3 lata
  • produkt z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych, czyli ICT
  • produkt ekoinnowacyjny (lub z innego obszaru, który zostanie określony w trakcie oceny zgłoszonych produktów).

Wydarzeniu patronują resorty rozwoju i nauki.

(Nagroda dla produktu Otoimplant opracowanego przez AGH, przyznana w poprzedniej edycji wydarzenia – fot. PARP)

Wygrają ambitne projekty

Dyrektor NCBR Wojciech Kamieniecki przekonuje, że nagroda w tym konkursie nie jest tylko dowodem uznania:

To przede wszystkim potwierdzenie, że ryzykowny i skomplikowany proces badawczy zakończył się sukcesem w postaci komercjalizacji B+R. Zwycięzcy i laureaci Polskiego Produktu Przyszłości realizują ambitne projekty, wyznaczając trendy w swoich dziedzinach i promując przy okazji polską myśl techniczną oraz technologiczną.

Jak przypomina Małgorzata Oleszczuk, wprowadzenie na rynek nowoczesnego produktu stanowi zakończenie żmudnego procesu, na który składa się wiele prób i błędów prowadzących powoli do sukcesu. Zwycięstwo jest nagrodą dla specjalistów za ich śmiałe marzenia, odwagę i upór w dążeniu do rozwoju – zachęca kolejnych innowatorów do udziału w rywalizacji prezes PARP.

5G 6G Agile AI AR Automatyzacja Big data Blockchain Cloud computing Cyberbezpieczeństwo Digital twin DIH Dojrzałość cyfrowa Drony Druk 3D Edge computing Egzoszkielety Energetyka Fabryka przyszłości Finansowanie Fotowoltaika GOZ Human augmentation ICT IIoT Konkursy Koronawirus Logistyka ML Motoryzacja MŚP NCBR PPP Pracownicy 4.0 Prawo Przemysł 4.0 R&D Roboty Startupy VR Wodór