VoloDrone przetransportuje 200-kilogramowy ładunek

  • Bezzałogowiec ma zasięg 40 km, a jego maksymalna prędkość to 110 km/h.
  • Statek można wykorzystywać w produkcji, rolnictwie i w ratownictwie medycznym.
  • Dron dysponuje 18 silnikami czerpiącymi energię z baterii litowo-jonowych.

VoloDrone jest elektrycznym urządzeniem, które potrafi transportować ładunki o masie 200 kilogramów. To sprawia, że statek sprawdzi się w wielu komercyjnych zastosowaniach. Twórcy drona, firma VoloCopter, przygotowali wyposażenie UAV (unmanned aerial vehicle) wymienne zależnie od potrzeb. Bezpieczny transport materiałów i gotowych produktów zapewnia metalowa skrzynia montowana do podwozia statku. Podobną funkcję pełni przemysłowa siatka transportowa, z jej pomocą można używać VoloDrone’a do podnoszenia elementów konstrukcyjnych budynków. W razie konieczności, statek dowiezie na miejsce również ludzi, np. ekipę ratunkową, jeśli transport naziemny będzie niemożliwy lub trudny do zorganizowania. Dron przyda się również w rolnictwie, jeden z wymiennych elementów wyposażenia ułatwia sianie i opryskiwanie roślin.

(fot. VoloDrone)

Maksymalna masa startowa statku to 800 kg, zasięg graniczny wynosi 40 km, które pojazd może przebyć w zaledwie pół godziny, bo jego prędkość przelotowa sięga 80 km/h. Za to maksymalna szybkość drona jest wyższa od średniej o 30 km/h. Pojazd powstał z kompozytów i aluminium, ma także elementy nylonowe wydrukowane w przemysłowych drukarkach 3D. Na górnej obręczy znajduje się 18 wirników, urządzenie zostało wyposażone dodatkowo w 18 bezszczotkowych silników elektrycznych. Dzięki temu awaria jednego nie wpływa na pracę pozostałych. Napędy zasila energia magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych, zestaw baterii da się wymienić w czasie poniżej 5 minut. W ten sposób VoloDrone nie wymaga długiej przerwy na ładowanie.

VoloCopter działa od 2011 roku, pierwszym projektem firmy było VoloCity – powietrzna taksówka, która miała premierę 2 lata temu w Dubaju. Konstrukcją przypomina VoloDrone’a, ale miejsce pod obręczą z wirnikami zajmuje kabina przystosowana do przewozu ludzi. Firma planuje stworzenie niewielkiego lądowiska wraz z portem, gdzie możliwe będzie przeładowywanie dronów, uzupełnianie energii i postój.

(fot. VoloDrone)

Nowy dron w tej chwili nie ma sobie równych, jeśli chodzi o masę przewożonych przedmiotów. Jednak na rynku są inne bezzałogowce wykorzystywane w przemyśle, np. pojazdy DJI. Chińskich dronów z serii MG można używać do transportu 10-kilogramowych ładunków, zarówno ciał stałych, jak i cieczy. Natomiast urządzenia Martice tego samego producenta stosuje się do wizyjnego monitorowania procesów produkcyjnych.

5G 6g Agile AI AR Automatyzacja Big data Blockchain Cloud computing Cyberbezpieczeństwo Digital twin DIH Dojrzałość cyfrowa Drony Druk 3D Edge computing Egzoszkielety Energetyka Fabryka przyszłości Finansowanie Fotowoltaika GOZ Human augmentation ICT IIoT Konkursy Koronawirus Logistyka ML Motoryzacja MŚP NCBR PPP Pracownicy 4.0 Prawo Przemysł 4.0 R&D Roboty Startupy VR