Stacja dokująca KUKA dla przemysłowych robotów sprzątających ładuje baterię i dolewa wody

  • Autonomiczny robot Cleanfix ma nową stację dokującą stworzoną przez firmę KUKA.
  • Projektanci wykorzystali urządzenie do ładowania akumulatorów samochodowych i dodali do niego system uzupełniania wody.
  • Robot sprzątający hale nie wymaga bezpośredniej obsługi, zarządza się nim zdalnie. Waży 300 kg, na jednym ładowaniu pracuje 5 h, a zbiornik na wodę gromadzi 110 l.

Projektanci przedsiębiorstwa KUKA, które produkuje roboty przemysłowe, stworzyli stację dokującą dla urządzeń Cleanfix. Autonomiczne maszyny, podjeżdżając do stacji, nie tylko ładują akumulator, ale też napełniają zbiornik na wodę. Podstawą rozwiązania jest asystent ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych carla_connect. Cały proces monitoruje się zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej.

Robot sprzątający RA660 Navi XL

Stacja KUKA współpracuje z przemysłową maszyną RA660 Navi XL, która czyści powierzchnie płaskie. Robot ma wbudowany zbiornik wody o pojemności 110 litrów i waży ponad 300 kilogramów. Urządzenie ładuje swój akumulator w 60 minut, by następnie działać przez 5 godzin – w czasie pracy może wyczyścić powierzchnię 7500 metrów kwadratowych. Do komunikacji maszyna wykorzystuje sieć bezprzewodową, a za jej poruszanie się odpowiada system BlueBotics ANT® lite, który pracuje z dokładnością do jednego centymetra i pozwala zarządzać flotą robotów. Oprogramowanie steruje maszyną tak, żeby omijała przeszkody, okrążając je i zmniejszając szybkość, jeśli inne urządzenie lub człowiek znajdują się na drodze RA660 Navi XL.

(Szczotki czyszczące w RA660 Navi XL – fot. KUKA)

Autonomiczna stacja dokująca

Asystent ładowania carla_connect firmy KUKA umożliwia zasilanie samochodów elektrycznych i maszyn przemysłowych. Ramię stacji ma kamery, więc samodzielnie dopasowuje pozycję do urządzenia wymagającego ładowania. Rozpoczęcie, zakończenie i planowanie ładowania można ustawić w aplikacji. KUKA w czasie projektowania carla_connect współdziałała m.in. z Volkswagenem, efektem tych prac był mobilny i stacjonarny system ładowania dla auta SEDRIC, prototypu w pełni autonomicznego pojazdu z asystentem głosowym. Koncern motoryzacyjny w dalszym ciągu zajmuje się rozwojem aut bez kierowców, a także udoskonala urządzenia do mobilnego ładowania. Na początku roku pisaliśmy w Platformie Przemysłu Przyszłości o prototypie autonomicznego robota ładującego opracowanego w Volkswagenie.

5G 6g Agile AI AR Automatyzacja Big data Blockchain Cloud computing Cyberbezpieczeństwo Digital twin DIH Dojrzałość cyfrowa Drony Druk 3D Edge computing Egzoszkielety Energetyka Fabryka przyszłości Finansowanie Fotowoltaika GOZ Human augmentation ICT IIoT Konkursy Koronawirus Logistyka ML Motoryzacja MŚP NCBR PPP Pracownicy 4.0 Prawo Przemysł 4.0 R&D Roboty Startupy VR Wodór