Fundamentem działania startupów, które osiągają sukcesy, jest dokładna analiza rynku – dzięki niej młode firmy dobrze rozumieją potrzeby klientów, a także aktywność konkurencji. Kultura organizacyjna startupów polega na zachęcaniu do podejmowania ryzyka i do wprowadzania innowacji:
– Nowo powstałe firmy rozumieją, w jaki sposób tworzyć prototypy i wprowadzać usprawnienia w procesach. Głosy wszystkich współpracowników są istotne, co często prowadzi do wdrażania innowacji – podkreślał Paul Coyle. Wskazał również, że startupy szybko podejmują decyzje o kolejnych działaniach. W przypadku dojrzałych organizacji istotne jest, żeby uświadomiły sobie, w jaki sposób mogą zachowywać się podobnie do młodej firmy i w konsekwencji osiągać korzyści wynikające z przedsiębiorczego nastawienia.

7 zachowań składających się na entrepreneurial mindset
Według prelegenta, osoby myślące przedsiębiorczo przy okazji nowych przedsięwzięć nie szukają wymówek, lecz rozwiązań – nawet jeśli nie są pewni wyników działań. Odpowiednie nastawienie pozwala przejąć inicjatywę, nie czekając na bieg wydarzeń. Ułatwieniem w zrozumieniu „ducha przedsiębiorczości”, jak zaznaczał Coyle, jest wykorzystanie angielskiego słowa mindset jako akronimu (grafika poniżej). I tak firmy odnoszące sukcesy znają potrzeby klientów, są innowacyjne, działają etycznie, podejmują ryzyko i tworzą warunki do wprowadzania nowych rozwiązań, motywując pracowników. Powinny też dążyć do coraz wyższej produktywności oraz przejmować inicjatywę.

Jaki jest prawdziwy przywódca?
Gość naszego webinarium odpowiadał też na pytania. Pani Małgorzata poprosiła o definicję prawdziwego przywództwa, Paul Coyle wskazał, że powinno cechować się uczciwością i szczerością wobec współpracowników. Lider musi tworzyć organizację, w której ludzie mogą powiedzieć to, co naprawdę myślą. Jak zaznaczył Coyle, zmiana nastawienia w proponowanym przez niego kierunku nie będzie prowadziła do niezdrowej rywalizacji między zatrudnionymi, bo nie chodzi o indywidualizm, tylko o zachęcanie do działania i dzielenia się pomysłami przynoszącymi pożytki całej organizacji.
Zaproszenie na 26 czerwca
W najbliższy piątek gościem Webinaru Przemysłu Przyszłości będzie Małgorzata Kusyk, CEO AgilePMO, trenerka biznesowa, wykładowczyni MBA i certyfikowany project manager PMP, PRINCE2P i AgilePM. Spotkanie obejmie jeden z kluczowych aspektów przemysłu 4.0 (problem poruszany też przez Paula Coyle’a), czyli konieczność właściwego angażowania pracowników w proces technologicznych i organizacyjnych zmian. W poniedziałek napiszemy w portalu o tym wydarzeniu szerzej i rozpoczniemy przyjmowanie zapisów. Przygotowujemy równocześnie kolejne webinaria, wśród których są m.in. spotkania na temat rozszerzonej rzeczywistości i standaryzacji. Relacje z poprzednich wydarzeń są w dziale Webinaria.