Pierwszy w pełni autonomiczny robot w magazynach Amazonu

Proteus, bo tak nazywa się wykorzystany przez Amazon robot, może swobodnie poruszać się w pomieszczeniach z ludźmi. Ten w pełni autonomiczny robot będzie początkowo przemieszczał wózki transportowe, dotąd obsługiwane ręcznie. Na tym nie koniec – amerykańskie przedsiębiorstwo przybliżyło prototypy kolejnych rozwiązań z dziedziny robotyzacji.

Pierwsze zadania robotów Proteus będą związane z podnoszeniem i przewozem paczek umieszczonych w niezautomatyzowanych wózkach transportowych. Do tej pory zadaniem zajmowali się pracownicy centrów realizacji i sortowni Amazonu. Docelowo firma chce wprowadzić maszyny we wszystkich obiektach przedsiębiorstwa. W pełni autonomiczne urządzenia wykorzystują nawigację i rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa umożliwiające operowanie w pobliżu ludzi. Przedsiębiorstwo upatruje w modelach Proteus szansy na niezagrażającą życiu i zdrowiu oraz niezawodną kooperację ludzi z maszynami. Ponadto zakłada, że stosowanie robotów pozwoli pracownikom zająć się bardziej satysfakcjonującymi zadaniami.

Amazon News

Cardinal i AR ID

Amazon pracuje dodatkowo nad systemem Cardinal — zrobotyzowaną stacją roboczą wykorzystującą wizję komputerową do sortowania paczek. Robot sięga po ładunek, odczytuje etykietę, a następnie umieszcza opakowanie w wózku transportowym. Testowany prototyp może obsługiwać przesyłki o masie do 22 kilogramów. Pierwsze wdrożenia są zaplanowane na przyszły rok. Celem systemu jest odciążenie pracowników, zmniejszenie liczby urazów i przyśpieszenie działań. Z kolei AR ID (Amazon Robotics Identification) to rozwiązanie automatyzujące skanowanie — dzięki systemowi kamer działającemu z szybkością 120 klatek na sekundę, pracownicy będą mogli oburącz trzymać przesyłki i nie skanować ich w czasie sortowania.

Automatyczny magazyn części samochodowych

W Poznaniu Volkswagen uruchomił na początku roku automatyczny magazyn mniejszych części i podzespołów o powierzchni ponad 4000 m². 3/4 przestrzeni zajmują przenośniki, strefy przyjęć i wydawania towarów oraz stacja składowania pustych pojemników, a w pozostałej części jest miejsce dla 43 tysięcy standaryzowanych pojemników małoformatowych. To o 6 tysięcy więcej niż w poprzednim składzie firmy. Dodatkową zaletą nowego obiektu jest lokalizacja — sąsiedztwo z halą montażu ograniczyło liczbę codziennych kursów samochodów ciężarowych o 14. W ciągu roku emisje dwutlenku węgla będą mniejsze o 45,85 tony rocznie.

fot. główne: amazon.com