Zastosowanie technologii
Grupa Żywiec S. A.
Jednym z ważnych celów Grupy Żywiec było zwiększenie efektywności czynności kadrowo-płacowych w spółkach należących do Grupy, wykonywanych przez działy HR. Zautomatyzowano dużą część działań i wprowadzono samoobsługę pracowniczą, co przyczyniło się do zwiększenia komfortu i wydajność pracy pracowników. Odpowiedzią na rosnącą liczbę zapytań do działu HR od pracowników było z kolei zaprogramowanie i wdrożenie Intrabota.
Intrabot obsługuje najczęściej powtarzające się pytania, które do tej pory były zadawane działowi kadr. Poza tym aplikacja częściowo zastąpiła Intranet, czyli wewnętrzną sieć firmową. Oprogramowanie działa przez całą dobę, a pracownicy mogą z niego korzystać, jeśli chcą dowiedzieć się, jak rozliczyć delegację, dostać ubezpieczenie lub znaleźć odpowiedni formularz. Bot z Żywca jest prosty w obsłudze, a odpowiedzi podaje w kilka sekund. Jego zaletą jest wykorzystywanie sztucznej inteligencji, dzięki której program rozpoznaje kilka wariantów jednego pytania, więc nie trzeba wszystkich zapisywać w bazie. Jeśli nie zrozumie zagadnienia, wtedy obsługę przejmie operator aplikacji, dla intrabota natomiast taka sytuacja będzie okazją do podszkolenia przy użyciu algorytmów uczenia maszynowego. W konsekwencji w przyszłości oprogramowanie rozwiąże problem samodzielnie. Intrabot przydaje się również przy wprowadzaniu nowych osób do firmy, a także w zarządzaniu flotą i rozsyłce ogłoszeń i informacji o szkoleniach. Możliwe jest elastyczne poszerzanie zakresu tematycznego, którym zajmuje się program.
Intrabot pozwala też firmie na sprawdzenie i prowadzenie statystyki zapytań – w przypadku pytań zadawanych telefonicznie musiałby taką ewidencję prowadzić człowiek. Stanowi istotne ułatwienie dla procesów wewnętrznych, jest nie tylko rzetelnym i automatycznym źródłem wiedzy istotnej dla pracowników, ale co ważne – można z niego korzystać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
ul. Browarna 88, 34-300 Żywiec