Przejdź do treści

W środę premiera „Radaru Innowacji Przemysłu 4.0”


  • Publikacja przybliża działania niemal 90 startupów z Polski i Finlandii.
  • Uwzględnione firmy mają za sobą pilotaże, testy i wdrożenia komercyjne u partnerów.
  • Transmisja z prezentacji opracowania rozpocznie się 20 października w południe.
  • Platforma Przemysłu Przyszłości jest partnerem wydawnictwa.

Działania niemal 90 młodych spółek poznają czytelnicy Radaru Innowacji Przemysłu 4.0. Autorzy opracowania każdemu ze startupów przypisali co najmniej jedną technologię, m.in. sztuczną inteligencję, biga data, wizję komputerową czy łączność piątej generacji, a także obszar biznesowy, czyli np. logistykę, utrzymanie ruchu oraz kontrolę jakości. Przedsiębiorstwa, które trafiły do „Radaru Innowacji Przemysłu 4.0”, uzyskały rekomendacje przedstawicieli klastrów, akceleratorów startupów, funduszy inwestycyjnych i Hubów Innowacji Cyfrowych. O wyborze firm mówi Bartosz Józefowski, Dyrektor ds. Przemysłu 4.0 w Krakowskim Parku Technologicznym:

W publikacji znajdują się firmy, które ukończyły różne programy akceleracyjne lub zdobyły finansowanie od funduszy inwestycyjnych. To sprawdzone w boju przedsiębiorstwa, które u dużych, wymagających klientów robiły wdrożenia pilotażowe, testy czy wdrożenia komercyjne.

Wirtualna premiera

Transmisja z prezentacją wydawnictwa jest zaplanowana na 20 października o 12:00, można do niej dołączyć, po przejściu na stronę wydarzenia w portalu Facebook. Podczas wirtualnego spotkania Anna Łomża z Biura Radcy Handlowego Ambasady Finlandii w Warszawie, Anna Pająk z Platformy Przemysłu Przyszłości, Bartosz Sokoliński z Agencji Rozwoju Przemysłu, a także Tomasz Snażyk z Fundacji Startup Poland, wezmą udział w rozmowie prowadzonej przez Bartosza Józefowskiego. Po spotkaniu, interaktywna wersja publikacji opracowanej we współpracy z PPP, będzie dostępna w serwisie krakowskiego Hubu Innowacji Cyfrowych.

Startupy nad Wisłą

48% młodych przedsiębiorstw w Polsce zajmuje się sprzedażą produktów fizycznych, 52% – cyfrowych. W drugiej grupie większość (blisko 70%) stanowią startupy zajmujące się rozwojem aplikacji webowych. Jeśli chodzi o dziedziny, firmy najczęściej skupiają się na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym (25%), produktywności i zarządzaniu (15%), technologii medycznej, a także big data (po 13%). Co 10 przedsiębiorstwo koncentruje się na przemyśle 4.0. Wnioski pochodzą z raportu „Polskie startupy 2020” Fundacji Startup Poland.


Zyskasz dostęp do rzetelnej wiedzy i aktualnych informacji o wydarzeniach oraz szkoleniach z zakresu transformacji cyfrowej. Zapisz się:

Zgadzam się na