Przejdź do treści

Nowe roboty autonomiczne dostarczą zamówienia


  • Urządzenia będą miały wbudowane poduszki powietrzne i system oczyszczania czujników pozwalających rejestrować całe otoczenie pojazdów.
  • Ładowność modeli Nuro to 220 kilogramów.
  • Producent planuje wytwarzanie na masową skalę po uruchomieniu fabryki w stanie Nevada.

Przedsiębiorstwo Nuro, opracowało 3 generację robotów dostawczych – pierwsze były używane m.in. w mieście w Arizonie czy Kalifornii. W nowych modelach firma skoncentrowała się na zwiększeniu bezpieczeństwa, wobec czego konstrukcja jest o 20% węższa od przeciętnych aut osobowych, żeby ułatwić poruszanie się innym uczestnikom ruchu. Zapobieganiu wypadkom posłuży m.in. system samodzielnego czyszczenia czujników zbierających dane o otoczeniu pojazdu. Z kolei za zmniejszenie skutków kolizji będzie odpowiedzialna zamontowana z przodu poduszka powietrzna. Jeśli chodzi o ochronę systemów informatycznych, modele Nuro mają wbudowane mechanizmy wczesnego ostrzegania, a wykrywane zagrożenia są monitorowane przez zespół ds. cyberbezpieczeństwa.

Pojemność i szybkość

Zgodnie z założeniami, w autonomicznym Nuro znajdą się 2 główne komory na produkty, które można dodatkowo podzielić, żeby nie pomylić poszczególnych zamówień. Pojemność boksów to 0,77 metra sześciennego, co pozwala przewieźć około 24 toreb z zakupami o masie 220 kilogramów. Wewnętrzne wkłady utrzymają temperaturę od -5 do 46°C. Maksymalna szybkość, jaką osiągnie robot, to 72 km/h. Urządzenia będą w pełni elektryczne. Dodatkowo, firma chce zasilać je prądem pozyskanym z elektrowni wiatrowych. Przedsiębiorstwo, w celu uruchomienia produkcji wielkoskalowej, wybuduje zakład wytwórczy i tor testowy w południowej Nevadzie.

Ostatni etap łańcucha dostaw

Przedsiębiorstwo analityczne Transparency Market Research w 2020 roku oszacowało wartość globalnego rynku dostaw do odbiorcy końcowego (ang. last mile delivery) w zakresie transportu na 150 miliardów dolarów. Według prognoz, w 2031 roku kwota sięgnie 477 miliardów. Analitycy zwracają uwagę, że wprowadzenie pojazdów półautonomicznych i autonomicznych pojazdów pozwoli zarówno zmniejszyć koszty dostaw, jak i spełnić warunki dotyczące ograniczania emisji dwutlenku węgla. Prace nad dostawami niewymagającymi kontroli człowieka prowadził m.in. Ford, który w kooperacji z Agility Robotics przygotował system łączący funkcje autonomicznego samochodu i humanoidalnego robota umiejącego np. chodzić po schodach.


Zyskasz dostęp do rzetelnej wiedzy i aktualnych informacji o wydarzeniach oraz szkoleniach z zakresu transformacji cyfrowej. Zapisz się:

Zgadzam się na